topmedicare-thuiszorgwinkel-hulpmiddelen-revalidatie-denhaag-zorg-gymbal

Chcesz schudnąć, poprawić koordynacje czy po prostu więcej ruchu? Zalety piłki gimnastycznej…

Jakie są zalety piłki gimnastycznej?

Piłka do ćwiczeń pozwoli Ci na wykonywanie wielu ćwiczeń. Prawdo podobnie znasz ją dobrze pod nazwą skippybal ( skaczą na niej dzieci, posiada uchwyty do trzymania ). Teraz, gdy jesteś już dorosła, chętniej korzystasz z piłki do fitnessu.  Taką piłkę widuje się na siłowni, u fizjoterapeuty a nawet w biurze, jako rodzaj krzesła. Nie raz pewnie zastanawiasz się: co z taką piłką można robić? Jak z nią ćwiczyć no i przede wszystkim, czy ma ona jakieś rozsądne zastosowanie?

Piłka gimnastyczna nie wygląda jakoś imponująco ale jest bardzo funkcjonalna. Jest sprzętem medycznym, do rehabilitacji i do ćwiczeń. Integruje ze sobą trzy najważniejsze funkcje: siłę, balans i elastyczność. Wyjaśnię to poniżej.

Równowaga

Jedną z największych zalet piłki gimnastycznej jest zwiększenie stabilności tułowia poprzez wykonywanie ćwiczeń na niestabilnej powierzchni. Kiedy siedzisz na piłce gimnastycznej lub ćwiczysz z nią, twoje ciało musi brać pod uwagę niestabilność i elastyczność piłki. Małe mięśnie w ciele, które zapewniają stabilność, muszą ciężej pracować, aby nadać ciału prostą pozycję. W tym samym czasie trenujesz większe grupy mięśni. W rezultacie używasz więcej grup mięśni jednocześnie.

Jako siedzisko za biurkiem

Możesz używać piłki gimnastycznej jako krzesła biurowego. Uczysz swoje ciało, jak przyjmować dobrą postawę, a jednocześnie ćwiczysz mięśnie rdzenia, ponieważ twoje ciało stale szuka stabilności. Kiedy siedzisz na piłce, twoje ciało musi stale korygować ruchy ciała, aby zachować równowagę. To zapewni  mięśniom brzucha i dolnej części pleców dobry trening. Twoja postawa również poprawia się, ponieważ wszystkie twoje partie ciała ciągle się poruszają. Istnieje duża różnica między krzesłem a piłką, mięśnie pozostają elastyczne dzięki użyciu piłki. Na krześle twoje mięśnie stają się bardzo sztywne, więc musisz regularnie robić sobie przerwę. Nie zapominaj również, że ruchy również spalają więcej kalorii niż normalnie.

Przysiady, brzuszki czy roll-out?

To, które ćwiczenie chcesz wykonać, zależy od ciebie, ale wiedz, że z piłką gimnastyczną możesz zrobić znacznie więcej niż tylko usiąść za biurkiem. Konkretnym ćwiczeniem, do którego naprawdę potrzebujesz piłki gimnastycznej, są ćwiczenia, w których chcesz ustawić swoje ciało w określonej pozycji. Piłka gimnastyczna jest zatem bardzo skutecznym narzędziem do niektórych ćwiczeń. Na przykład przysiady, w których piłka znajduje się między plecami a ścianą. Piłka gimnastyczna pozwala robić przysiady, a tym samym skutecznie trenować określone grupy mięśni. Jeśli chcesz ćwiczyć podstawowe brzuszki? Nie ma problemu, dzięki tej piłce do ćwiczeń możesz to zrobić jeszcze łatwiej niż kiedykolwiek. Ćwiczysz mięśnie brzucha, ale także resztę ciała, ponieważ musisz stale szukać stabilności, aby zachować równowagę. Roll-out to ćwiczenie, którego nie można przegapić. Koncentruje się to na mięśniach brzucha, ale także na plecach i ramionach.

Z piłką gimnastyczną możesz wykonywać różnorodne ćwiczenia, które razem tworzą bardzo kompletną sesję sportową. Jest to zatem bardzo wszechstronny sprzęt sportowy.

Piłka nie waży dużo, więc możesz ją zabierać ze sobą bardzo łatwo! Jeśli dodatkowo korzystasz z niektórych ciężarków, masz w domu kompletną siłownię.

Piłka gimnastyczna w ciąży

Będąc w ciąży potrzebujesz ruchu! Usłyszysz to od każdego lekarza, fizjoterapeuty, położnej … Dobrze, ale co najlepiej robić? Możesz spacerować, jeździć na rowerze, pływać, ale możesz także wykonywać ćwiczenia z piłką. Nawet siedzenie na piłce gimnastycznej jest już dobrym ćwiczeniem dla miednicy. Rób to tak często, jak to możliwe. To wzmacnia wszystkie mięśnie Twojego ciała = rozciąga i wzmacnia mięśnie miednicy.

 

[fusion_woo_shortcodes]

[/fusion_woo_shortcodes]

Share

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *